چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

حوزه/ خطیب حوزوی با تاکید بر این که نباید در مواجهه با جنگ اعتقادی دشمن، بی تفاوت و عافیت طلب باشیم، تصریح کرد: بی شک بی تفاوتی نسبت به قوانین شریعت و ارزش های دینی، خیانت به خون شهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میرزامحمدی، شب گذشته طی سخنانی در دومین شب از یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم با بیان این که ملاک افضلیت انسان در قرآن کریم، تقوا، علم و به خصوص جهاد فی سبیل الله معرفی شده است، اظهار داشت: به تعبیر آیات نورانی قرآن و روایات اهل بیت(ع)، جهان همان لباس تقواست که خدای متعال آن را بر تن بندگان خاص خود می کند.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که جامعه ای که در آن جهاد فی سبیل الله بدون عذر و بهانه ترک شود، آن جامعه لباس ذلت و خواری را بر تن می کند و طبعاً آحاد این جامعه ذلیل ترین و حقیرترین جوامع بشری می شوند.

این رزمنده سال های دفاع مقدس همچنین با اشاره به جریانات حاکم بر دوران صدر اسلام به خصوص ایام حکومت امیرالمومنین (ع) ابراز داشت: در این ایام در کنار جریان ناکثین و مارقین و قاسطین، ما جریانی را به عنوان قاعدین یا همان ساکتین را مشاهده می کنیم که این ها چون از خواص جامعه و جریان ساز بودند، ضربات سختی بر حکومت امام علی (ع) وارد کردند.

وی با بیان این که گروهی از قاعدین، عافیت طلبان و عده ای نیز در شمار قدرت طلبان بودند، افزود: امروز هم بخش مهمی از مشکل و درد جامعه ما به خاطر قاعدین و ساکتین است که جزو خواص هستند ولی در فتنه ها با نوع رفتار خود و این که شناخت حق و باطل را برای بسیاری از مردم دشوار می کنند، ضربه های کاری بر نظام اسلامی وارد می سازند.

حجت الاسلام میرزامحمدی همچنین با تاکید بر این که تقویت بصیرت دینی، لازمه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما باید از تجربه های تاریخی و فتنه های گذشته به خوبی درس بگیریم تا بتوانیم از ولایت و نظام دفاع کنیم و این را هم بدانیم که امروز همه دنیا با ابزار جنگ نرم و فضای مجازی به جنگ با ما آمده است.

وی گفت: امروز دشمن فراتر از مسایل سیاسی، به جنگ اعتقادی با ما آمده است و به خصوص طلاب و فضلای روحانی در این خصوص و برای پاسخ به شبهات دشمن وظیفه بسیار مهم و سنگینی برعهده دارند.

این خطیب حوزوی همچنین با تاکید بر این که نباید در مواجهه با جنگ اعتقادی دشمن، بی تفاوت و عافیت طلب باشیم، ابراز داشت: دشمن زمانی به اسم انتخابات، انرژی هسته ای، برجام و یا تحریم ها فشار وارد می کند اما امروز با وجود فضای مجازی به جنگ همه مردم در جنگ نرم آمده و خط قرمزی هم برای خود قائل نیست و همین مساله رسالت ما را برای دفاع از دین و انقلاب و نظام اسلامی سنگین تر می کند.

وی گفت: بی شک بی تفاوتی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزش های دینی و همچنین قانون شریعت از جمله مساله عفاف و حجاب، خیانت به خون شهداست و جامعه ای که این ارزش ها و حدود در آن تعطیل شود، جامعه ای خوار و ذلیل است که بی حیایی و بی بندو باری و بی عفتی در آن تشدیده شده و در این وضعیت دیگر دعاها مستجاب نشده و نعمت ها به نقمت تبدیل می گردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha